čtvrtek 26. června 2008

Čtyři mouchy jednou ranou

Předposlední volný den v červnu (jak jinak, než čtvrtek) jsem vyrazila na sever ostrova prozkoumat tolik opěvovanou Pollençu a podívat se do přístavu Port de Pollença. Takový byl původní plán. Předem jsem si zjistila všechny možné spoje z jednoho místa do druhého a raději také spoje do Alcúdie a jejího přístavu, protože z Port de Pollença to nazpět jelo v divné časy a také jsem si pohrávala s myšlenkou, že bych případně mohla stihnout i prohlídku Alcúdie. A dobře jsem udělala. V konečném důsledku jsem totiž stihla navštívit i Port d`Alcúdia.

Po deváté jsem vyrazila do Port de Pollenca, kde jsem přímo nasedla na pravidelnou linku do 5 km vzdáleného městečka Pollenca. Pollenca je jedním z nejoblíbenějších míst. Všichni návštěvníci míří především ke kapličce Calvario, která stojí na nejvyšším místě městečka. Ke Calvariu vede 365 schodů, které v takovém parnu, jaké minulý čtvrtek panovalo, nebylo lehké zdolat. Ovšem pohled na okolní krajinu byl úchvatný. Na protější straně se nad městečko zdvihá další kopec, na kterém stojí klášter. Původně jsem měla v plánu vyšplhat i tam, ale poté, co se mi po sesrupu těch schodů do centra začaly podlamovat únavou nohy, jsem od této myšlenky upustila a vydala se najít zachovalý římský most. Ten jsem také našla, udělala nějaké ty fotky a vydala se na zpáteční autobus do Port de Pollenca. Celou čtvrthodinku v autobuse jsem pak prospala.

Port de Pollenca je klasickým letoviskem pro turisty. Moderní domy, přístaviště, spousta obchodů se suvenýry... Obešla jsem přístaviště a pár krámků a jelikož bylo před třetí hodinou, řekla jsem si, že bych se mohla zejet podívat do Alcúdie.
Nasedla jsem na další příměstskou linku a za dvacet minut jsem vystoupila u hradeb historické Alcúdie. Zachovalé hradby ohraničují téměř celé historické centrum. Severní část hradeb nabízí nádherný pohled na záliv s pohořím Formentor. Samotné historické městečko ukrývá spoustu zajímavých uliček.V Alcúdii jsem strávila zhruba hodinku a půl a vydala se na poslední štaci - do Port d Alcúdia, odkud mi měl za půl hodinky jet autobus zpět domů.

Vzhledem k tomu, že mě ale toto přístavní letovisko zaujalo, nechala jsem si autobus ujet (ještě mi jel poslední za další dvě hodiny) a vydala se obejít širokou pláž. Pláže tu mají bělostný písek a voda se velmi pozvolna svažuje. Je to ideální místo pro rodiny s malými dětmi. Neodolala jsem a namočila jsem nohy do vody. Bylo jako kafe.. Dvě hodinky jsem bloumala letoviskem sem a tam, fotila a hledala nějaký nejméně kýčovitý pohled (ten jsem nenašla a tak se musím spokojit jen se svými fotkami). Před odjezdem autobusu jsem si koupila něco na jídlo. Do Cala Ratjady jsem dorazila okolo půl deváté přismahlá (slunce fakt pralo) a se spoustou fotek. Večer jsem pak zašla s Janou na skvělou večeři.

Dnes je můj poslední volný den (alespoň podle Fernanda, protože od příštího týdne prý bude práce nad hlavu - to chci vidět), který jsem chtěla původně strávit povalováním na Cala Mesquidě, ale od úterka mě trápí průjem, tak dřepím doma, liju do sebe vodu a jím hnusnou rýži. Snad to pomůže.

Žádné komentáře: