neděle 13. dubna 2008

Výlet na Cala Mesquida

Zhruba 4,5 km od místní vyhlášené pláže Cala Agulla se nachází prý jedna z nejhezčích pláží Mallorky – Cala Mesquida. Zatímco Agullu jsem navštívila již během mojí zářijové dovolené (i když si nezadá s nekonečnými plážemi okolo Rimini, je na můj vkus příliš vělká a v sezonu přeplněná), na Cala Mesquidu jsem se vydala poprvé až nyní. Cílem však nebylo koupání (moře je ještě chladné), ale nafocení několika snímků zatím ještě poloprázdné pláže.
Stezka ke Cala Mesquida vede piniovým lesem mezi dvěma kopci Puig den S`Alquila a Talaia de Son Jaumell. Po obou stranách kamenité cesty roste bohatá vegetace, ze které občas vykoukne hlava místní „mallorské kozy“ (jak jsem si tato zvířata pro sebe nazvala). Ti více zdatní jedinci mohou vyšplhat na Talaia de Son Jaumell, který se z moře zvedá do výšky 271 m a na jehož vrcholu stojí stará rozhledna. Já jsem si tento výstup vzhledem k nepříliš pevné obuvi protentokrát odpustila a za necelou hodinku jsem již stála na vyhlídce nad pláží Cala Mesquida.
Na protějším kopci stojí na sobě namačkány hotely a zatím prázdná bělostná pláž pod nimi čeká na letní nápor turistů. Jen pár otužilců chvíli skotačilo v křišťálově čisté, ale studené vodě. Stylové slaměné slunečníky zatím opuštěně stojí podél pláže. Od okolního světa je pláž oddělena písečnými dunami. I když jsem poznala jen málo mallorských pláží, musím uznat, že Cala Mesquida je právem označována za jednu z nejhezčích. Určitě jsem se k ní nevypravila naposledy. Rozhodně musím zkusit i místní koupání. To ale až se moře ohřeje na více než 20°C.

Žádné komentáře: